IVG

IVG

Hoe social media campagnes en Google Ads kunnen bijdragen aan een gezonder Nederland? Aan optimale prestaties thuis, op het werk, op het sportveld of waar dan ook? Onze campagnes voor het Informatiecentrum Voeding & Gezondheid (IVG) zijn hét bewijs.

Klantnaam
IVG

Disciplines
Animatie, search engine advertising, social advertising, social media

case ivg
ivg case

Voor iedereen een supplement

Bij IVG draait het niet om het direct verkopen van producten, maar om echt onafhankelijk informeren. Over voedingssupplementen en hun effecten op gezondheid. Bijvoorbeeld over waarom je lichaam in de wintermaanden vitamine D nodig heeft. Of welke voedingssupplementen je als sporter kunt slikken. Maar je ontdekt er ook welke voedingsstoffen je als vrouw minder opneemt als je de pil slik, en hoe je die aanvult met supplementen. Zoveel supplementen, zoveel doelgroepen. Van alfalinoleenzuur tot zeaxanthine. Waar je vraag ook over gaat, het staat op IVG.

campagne vitamine d

Online aantrekkingskracht

Laat dat nu net ons ‘ding’ zijn: specifieke doelgroepen bereiken op de manier die voor hen relevant is. Via Google Ads en social media-campagnes brengen we de beschikbare informatie gericht onder de aandacht van diegene die daarnaar op zoek is. Een zwangere vrouw heeft immers andere behoeften dan een sporter. De uitdaging: aantonen dat het relevant is om door te klikken naar de website, zónder commercieel over te komen of de indruk te wekken dat we een diagnose geven. IVG is er immers voor objectieve informatie.

supplement van het jaar
vitamine d

Maar er is meer

Voor nóg meer bereik en traffic zetten we enkele keren per jaar actiematig campagnes in via social media. Voor de Supplement van het Jaar Verkiezing bijvoorbeeld. En voor de winnaar van deze campagne: Vitamine D. De door ons ontwikkelde animatievideo’s in eigen, maar herkenbare stijl zijn daarbij echte aandachtstrekkers die interactie en bereik een boost geven.

Effectieve marketingsupplementen

Dankzij onze campagnes weten steeds meer Nederlanders hoe ze gezonder in het leven staan. Sinds de start in oktober 2020 groeide het aandeel websitebezoekers vanuit Google Ads van 0 naar bijna 30%. Het doorklikpercentage vanuit Google campagnes groeide van begin 2021 tot begin 2022 van 6,5% (3.492 bezoekers) naar 10% (6.431 bezoekers). En via social advertising bereiken we inmiddels maandelijks nog eens zo’n 38.000 mensen waarvan 2000 (ruim 5%) doorklikken naar de website – met advertentiebudget van maximaal 250 euro.

Genereer ook meer bereik via online marketing
Bekijk case
Lees meer
Code Blauw