Deze website maakt gebruik van cookies zodat we je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals je herkennen wanneer je terugkeert naar onze website en ons team helpen om te begrijpen welke delen van de website je het meest interessant en nuttig vindt.
Fysiotherapie Vis
Fysiotherapeut Vis was al een begrip in Wageningen en omstreken. Maar is dat nu ook online. Want de beste zorg verdient natuurlijk de beste website. Sinds kort matcht de online uitstraling ook met het hoge niveau van de zorgverlening. En via online campagnes weten patiënten de praktijk nóg beter te vinden.
Klantnaam
Fysiotherapie Vis
Disciplines
Animatie, huisstijl, social media, webdesign, webdevelopment, webtekst
Professionele zorg, professionele uitstraling
Fysiotherapie Vis wilde zich online zo toegankelijk mogelijk en eigentijds presenteren voor patiënten. Om de drempel tot een afspraak inplannen zo laag mogelijk te maken. Aan de andere kant moest er óók voldoende ruimte zijn om kennis te etaleren. Om te laten zien dat patiënten bij hen in goede handen zijn en de praktijk een professioneel partner is voor andere zorgprofessionals, zoals orthopeden. Maar zónder dat zij het idee hebben dat ze een online diagnose krijgen. Want fysiotherapie is altijd mensenwerk.
De juiste volgorde
De eerste stap was een restyling van de verouderde huisstijl. Nog steeds herkenbaar voor de grote vaste patiëntenkring, maar in meer eigentijdse kleurtinten en beter geschikt voor online gebruik. Vervolgens ontwikkelden we de website volgens onze vaste aanpak. Eerst de navigatiestructuur op basis van zoekwoordonderzoek en online analyse: welke pagina’s zijn nodig? Vervolgens wireframes, schetsmatige blauwdrukken van de website: welke informatie komt waar het best tot zijn recht? Als alle stakeholders tevreden zijn, starten we met het daadwerkelijke visual design (UI) en de content.
Sterke verhalen, op de goede manier
Design en content gaan hand in hand. De nieuwe website is ingericht met frisse fotografie, in de kleurstelling van het webdesign. Foto’s van de fysiotherapeuten in actie zorgen voor herkenbaarheid en toegankelijkheid. Daarnaast bevatten scanbare, maar duidelijke, teksten alle informatie waar patiënten naar zoeken. Over de specialismen en behandelmethoden, tarieven, andere praktische informatie voor het eerste bezoek en nog veel meer. Het is allemaal te vinden, zonder dat het ingewikkeld oogt.
Bewezen groei
Via social media bouwen we sinds de lancering van de website aan verdere brand awareness en houden we de vaste patiënten op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de praktijk. En via Google Ads campagnes brengen we de specialismen van Fysiotherapie Vis gericht onder de aandacht van mensen met een specifieke zoekvraag. Of dat wat oplevert? Met een doorklikpercentage van ruim 12% scoren de zoekwoordadvertenties ruim boven de benchmark van 4%. En nog belangrijker: maandelijks leveren onze campagnes gemiddeld 10 extra patiënten op.