Deze website maakt gebruik van cookies zodat we je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals je herkennen wanneer je terugkeert naar onze website en ons team helpen om te begrijpen welke delen van de website je het meest interessant en nuttig vindt.
Connect
Be Active & Creative was onderdeel van Gemeente Barneveld, maar is nu een zelfstandige stichting. Nog steeds een drijvende kracht achter initiatieven op het gebied van sport, cultuur, jongerenwerk en een gezonde leefstijl. Maar met nóg meer kansen om échte sociale impact te realiseren. Samen gingen we aan de slag met een herpositionering. Vanuit de nieuw vastgestelde identiteit creëerden we een krachtig nieuw merk met een kleurrijke uitstraling: Connect.
Klantnaam
Connect
Disciplines
Brandguide, huisstijl, positionering
Zoveel smaken, één richting
Als zelfstandige organisatie zou Be Active & Creative vanuit ondernemerschap en daadkracht nog meer kunnen betekenen voor de samenleving. Maar precies daar schuilde een uitdaging. De stichting heeft namelijk veel te bieden voor erg veel verschillende doelgroepen. Dat maakte het een uitdaging om die toegevoegde waarde over te brengen. Want, om anderen te overtuigen, moet het wel helder zijn waarmee je dat doet.
Starten met positionering
In meerdere sessies gingen we samen terug naar de basis. Wat drijft de mensen binnen de stichting? En hoe onderscheidt de organisatie zich vanuit zijn eigen identiteit? Om van daaruit tot een merkpersoonlijkheid te komen en nieuwe breed gedragen merkwaarden te definiëren. Samen hebben we gerichte keuzes gemaakt in doelgroepen, en bepaalden we hoe we de verbinding kunnen leggen met hun belevingswereld. En op basis van de merkidentiteit ontwikkelden we de nieuwe naam: Connect.
Visuele doorvertaling
De merkwaarden – verbindend, toegankelijk en daadkrachtig – komen duidelijk terug in de huisstijl. Verbindend door een veelvoud aan kleur samen te brengen en in de vorm van een lijnenspel als beeldelement. Toegankelijk door gebruik van ‘zachtere’ kleurtinten en door in fotografie te werken met herkenbare personen. Daadkrachtig in het lettertype met rechte lijnen, strakke hoeken en subtiele symmetrie. De speelse driekhoekelementen kunnen op verschillende manieren worden toegepast. De ‘spelregels’ hebben we vastgelegd in een brandguide.
Een merk met uitstraling
Van positionering, huisstijlontwikkeling tot brandguide: Connect is klaar om op te vallen met een unieke, frisse huisstijl. Duidelijk herkenbaar, aansprekend en onderscheidend. Zo staat niks meer in de weg richting échte sociale impact.