ArchiSupport 2.0

ArchiSupport 2.0

Een merk rebranden is geen kwestie van even een logo maken en et voilà. Voor ArchiSupport 𝟮.𝟬 gingen we afgelopen jaar terug naar de basis. Stap voor stap het DNA van de bouwadviseurs in kaart brengen en weer opbouwen. Met de hernieuwde merkidentiteit als basis ontwikkelden wij archisupport.nl. Helemaal van nu, maar met respect voor ruim 25 jaar aan ervaring 👌🏻

Klantnaam
ArchiSupport

Disciplines
Brandguide, huisstijl, positionering, webdesign, webdevelopment

Van een olifant een beeldmerk maken

Olifanten zijn oppermachtig, wijs en krachtig. Deze koning van de jungle is niet afhankelijk van anderen en weet altijd de weg. Deskundig, betrouwbaar, betrokken en onafhankelijk. Nét als ArchiSupport.

Daarom kreeg de olifant een prominente rol in de nieuwe huisstijl. Het beeldmerk is opgebouwd uit cirkels en bogen. Voor samenhang in het geheel, maar ook omdat bogen beschouwd worden als één van de sterkste vormen in de bouw. Als knipoog naar het werkveld en de betrouwbaarheid van ArchiSupport.

Logo ArchiSupport
ArchiSupport Branding
ArchiSupport logo

Kleuren maken het merk

Drie basiskleuren vormen het fundament onder het merk ArchiSupport: Oppergrijs, Fundamenteel groen en Vriendelijk blauw. Deze kleuren worden toegepast als achtergrondkleur of als tekstkleur. En vormen een stabiele factor op of onder de frisse accentkleuren. Knallend oranje, Fris geel en Net geen wit brengen leven in het merk en trekken functioneel de aandacht.

ArchiSupport Brandguide

Typische tekst en taal

ArchiSupport praat in eigentijdse en duidelijke taal. Actief en persoonlijk, maar altijd professioneel. ArchiSupport ként zijn gesprekspartner, heeft kennis van zaken en jarenlange ervaring. Daardoor wordt het mogelijk om waar nodig mee te bewegen én dichtbij de eigen identiteit te blijven. Makkelijker gezegd: jargon is geen probleem, zolang de ander dezelfde taal spreekt. Het lettertype – Cy Text – versterkt de typische tone-of-voice van ArchiSupport. De uitstraling is tegelijkertijd solide, betrouwbaar, vriendelijk en toegankelijk.

Fotografie1

Wanneer vorm en functionaliteit samenkomen

De merkrichtlijnen zijn toegepast in de nieuw ontwikkelde website. In kleurgebruik en stijl. In de toon van de webteksten. En in de uitstraling van de nieuw geschoten fotografie en dronevideo. Via onze vaste werkwijze werkten we toe naar website die in alles ArchiSupport ademt, maar vooral volledig functioneel is opgezet. Merkbeleving gecombineerd met optimale gebruikerservaring.

Webdevelopment Archisupport
Fotografie2

Jouw merk ook rebranden?

Let's talk!
Bekijk case
Lees meer
Code Blauw