Van Vliet Interieurmakers

Van Vliet Interieurmakers

De vraag: help ons het 75-jarig jubileum in stijl te vieren

In het verleden behaalde resultaten… Je snapt waar we heen willen. Van Vliet Interieurmakers is sinds 1941 uitgegroeid tot specialist in maatwerk interieur: van kantoren, hotels, tankstations tot scholen. En bestond in 2016 op de kop af 75 jaar. Tijd om uit te pakken met een nieuwe huisstijl, website en een jubileummagazine. Een mooie opdracht voor een prachtig bedrijf.

De aanpak: in 3 fasen

  1. De huisstijl
    Van Vliet was al 75 jaar rood. Maar het mocht wat frisser, eigentijdser. Zonder aan herkenbaarheid in te boeten. De rode stip in het oude logo was altijd een punt van herkenning. Vanuit daar zijn we gaan schetsen. We schoven met interieurpanelen om de dubbele V gestileerd weer te geven. De witte lijnen in de rode cirkel staan voor interieur. Hoe kan het ook anders… En zo ontstond er een schitterend nieuw logo.
  2. De website
    De volgende stap: een nieuwe website die recht doet aan de mooie ‘dingen’ die Van Vliet maakt. Een fotoboek vol mooie projecten. Plaatjes kijken, dus. En niet eentje boordevol informatie of ingewikkelde figuren, maar een online visitekaartje. Het is een website geworden waarop je snel kunt filteren tussen de verschillende projecten. Maar ook een website die mobiel meeschaalt en voldoet aan alle eisen, zodat Van Vliet optimaal vindbaar is in alle zoekmachines. De bezoekerscijfers zijn hoger dan ooit.
  3. Het jubileummagazine
    Een magazine is niet nieuw, voor Van Vliet ook niet. Maar wel op deze manier. Ter gelegenheid van het 75-jarig jubileum realiseerden we een nieuw concept. Een luxe magazine als brug tussen verschillende tijdperken. Een concept waarin de lezer een uniek inkijkje krijgt in verleden, heden en toekomst. Waarin we de lezer meenemen langs de mijlpalen in het verleden. Waarin we de deuren naar kantoor en productielocatie openen en laten zien hoe het team samenwerkt aan de hoogste kwaliteit. En waarin we de lezer inspireren met enkele van de mooiste projecten die Van Vliet heeft gerealiseerd. Oplage: 500 exemplaren.

Het resultaat: eigentijds, beter bezocht en 'erg blij'

Met een nieuwe huisstijl, nieuwe website en vernieuwd magazine is Van Vliet klaar voor de volgende 75 jaar. Of nou ja, in ieder geval sluit de uitstraling weer volledig aan bij de innovatieve ontwerpen die ze maken. De bezoekerscijfers op de website zijn hoger dan ooit. Maar nog veel belangrijker: de reactie die we kregen. ‘Bedankt voor het geleverde werk. Ben er erg blij mee. Ga m’n best doen om jullie bij bekenden onder de aandacht te brengen.’ Kijk, voor zulke reacties doen we het.

Next project