Van den Hoorn

Najaarskrant Van den Hoorn

De vraag: meer naamsbekendheid

Wat doe je als je een top of mind positie wilt bereiken en verstevigen? Als je het eerste bedrijf wilt zijn waar mensen aan denken bij een bepaald product? Van den Hoorn Bestratingsmaterialen en Graszodenkwekerij is sinds 1975 een begrip in Barneveld en omstreken. Maar wilde ook bekend raken onder nieuwe inwoners, die ‘immigreerden’ naar een van de vele nieuwbouwwoningen. Rianne Brouwer - Van den Hoorn: ‘We zochten een marketingpartner met een eigentijdse visie en een vernieuwende aanpak. Die weet hoe je een beleving rondom een merk creëert.’ Voilà: Code Blauw.

De aanpak: een inspiratiekrant

Je kunt voor naamsbekendheid gaan via een online strategie. Bloggen bijvoorbeeld of social media. Maar om een beleving te creëren, is print minstens zo effectief. Zeker in een markt zoals Barneveld waar lokale dagbladen trouw gelezen worden. Als je een boodschap in de vorm van een huis-aan-huiskrant verspreidt, zijn mensen eerder geneigd ‘m toch even door te bladeren. Helemaal als je er geen reclamefolder van maakt, maar een krant vol inspirerende content. Waarin je en passant ook nog even je autoriteit en kennis kunt demonstreren. En die vooral leuk te lezen is voor elke Barnevelder. Wij verzorgden de formule en redactie van de allereerste Van den Hoorn Najaarskrant.

Het resultaat: zichtbaarheid onder >60.000 mensen

Deze krant laat lezers op een persoonlijke manier kennismaken met de medewerkers van Van den Hoorn. Bevat handige tips: hoe houd je bijvoorbeeld het hele jaar door je gazon groen. Geeft de nieuwste trends in tegels en tuinproducten. Biedt een expertinterview over afwatering. En geeft culinaire inspiratie in de vorm van recepten van Masterchef-winnares Hilde van Manen.

Kortom: hij is inspirerend door de inhoud. Herkenbaar door de speelse en frisse vormgeving, die wel volledig aansluit op de huisstijl. En zichtbaar doordat de krant bij maar liefst 30.000 huishoudens op de mat viel. Door een crossmediale aanpak groeide ook de traffic naar de website: voor extra recepten van Hilde konden mensen surfen naar vandenhoornbarneveld.nl.

De samenwerking: 'ontzettend goed bevallen'

Maar genoeg gepraat. Het is veel belangrijker dat ze bij Van den Hoorn blij zijn. Rianne Brouwer - Van den Hoorn: ‘De samenwerking is ontzettend goed bevallen. Jullie denken mee, communiceren snel en konden ons adviseren welke onderwerpen wel en niet in de krant moesten terugkomen. En waarom wel of niet. De krant sluit helemaal aan bij onze huisstijl. En ik vind ‘m zelf gewoon ontzettend leuk om door te bladeren. We hebben ontzettend veel leuke reacties gehad. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.’ Quotes waar wij trots op zijn ;-)      

Next project