Kippenren Barneveld

Al 10 jaar lang is de Kippenren hét sportieve evenement van Barneveld. Vanuit het hele land reizen ruim 1.000 deelnemers richting de Veluwe om samen te rennen voor het goede doel. Van jong tot oud en van professional tot hobbyloper, iedereen is van de partij.

De vraag: hoe bereik je de doelgroep?
Voor de Kippenren 2016 was de organisatie op zoek naar een nieuwe mediapartner. Eén die precies weet hoe social media ingezet kunnen worden om een grote doelgroep te bereiken. Zo'n uitdaging past perfect bij Code Blauw. Wij besloten als sponsor onze steun te verlenen aan het geliefde sportevenement en samen met de organisatie te streven naar een doel: het organiseren van de meest succesvolle editie ooit.

De aanpak: social media en nieuwsbrief
De eerste stap was het updaten van alle social mediakanalen. De Twitter-, Instagram- en Facebookpagina's werden opnieuw ingedeeld en voorzien van een fris ontwerp. Met een solide basis kon het bereiken van de doelgroep beginnen. Door regelmaat te creëren in het plaatsen, wisten de volgers wanneer zij een update over het evenement konden verwachten. Hier bleek veel vraag naar te zijn, want met elk geplaatst bericht groeide het aantal likes.

Al sinds 2008 wordt de Kippenren georganiseerd. Hierdoor is er een groot e-mailbestand waar weinig mee werd gedaan. Code Blauw zorgde ervoor dat er minimaal eens per maand een nieuwsbrief de deur uit ging. Aan de huidige deelnemers om hen op de hoogte te houden. Maar ook aan oud-deelnemers om hen over te halen zich in te schrijven voor de Kippenren 2016.

Ook offline werd er extra aandacht gecreëerd rondom het evenement. Zo verscheen er een uitgebreid artikel in de Barneveldse Krant en besteedde Makelaars Magazine aandacht aan de Kippenren.

Het resultaat: record na record verbroken
Je vraagt je natuurlijk af of het doel is behaald. Jazeker. De Kippenren 2016 was de succesvolste editie tot nu toe. Voor het eerst waren alle duizend startbewijzen al voor de dag zelf helemaal uitverkocht en juichten honderden supporters de deelnemers toe. Ook op social media kon niemand meer om de Kippenren heen. Het aantal likes op Facebook verdubbelde naar ruim 900 en zorgde zo voor meer online aandacht dan ooit te voren.

Natuurlijk konden wij niet achterblijven en verschenen we met ons eigen Code Blauw-team aan de start.

Op naar een nog succesvollere editie in 2017!

kippenren barneveld

View project Next project