Recruitment marketing: vind je nieuwe medewerker

De tijd dat vacatures binnen twee dagen ingevuld zijn is voorbij. Steeds meer bedrijven vissen in dezelfde overvolle vijver in hun zoektocht naar nieuw personeel. Sollicitanten zijn daardoor kritischer dan ooit tevoren. Is het écht wat ze zoeken? Met een vacature vol eisen of een simpel advertentietje kom je er tegenwoordig niet meer.

Code Blauw helpt je vacature opvallen op plekken waar jouw potentiële, nieuwe medewerkers zich bevinden. Met name online. Het resultaat: de juiste mensen zien de juiste vacature langskomen. Zo vergroot je de kans op het vinden van jouw nieuwe medewerker.

Hoe doen we dat?

Wij combineren branding en recruitment marketing in een online campagne. Want waarom zou je al het budget steken in één dure krantenadvertentie als je voor hetzelfde bedrag wekenlang online zichtbaar kan zijn? Voor 750 euro per campagne:

✔ Schrijven of herschrijven we de vacaturetekst
✔ Designen we uitingen passend bij de huisstijl
✔ Nemen we één maand lang jouw social media redactie over
✔ Promoten we de berichten via Facebook en / of LinkedIn

recruitment marketing

Zo gaat het in zijn werk:

Stap 1: Branding - waarom moeten mensen voor jou kiezen?

Zoals gezegd wordt opvallen steeds lastiger. Daarom brengen we eerst in kaart wat jouw bedrijf uniek maakt. Met een creatieve insteek laat je zien hoe jouw organisatie écht is en wat je (nieuwe) medewerkers te bieden hebt.

Het begint met de vraag: waarom is jouw bedrijf nu zo leuk om voor te werken? Voor je huidige medewerkers, voor mensen die een nieuwe baan zoeken én voor mensen die dat nog niet doen. En nee. Dan kun je niet aankomen met clichés als ‘leuk en gezellig team’ en ‘marktconforme arbeidsvoorwaarden’. Vertel of laat zien wat dat betekent voor nieuwe medewerkers. Samen maken we de vacature zo concreet en aantrekkelijk mogelijk.

recruitment marketing

Stap 2: Recruitment marketing - zoveel mogelijk bereik genereren

Het is voor ons helder waarom jij de leukste organisatie van Nederland bent. Die kennis zetten we om in het schrijven of herschrijven van je vacaturetekst. Daarna bepalen we de juiste kanalen om de vacature uit te rollen. Hiervoor zetten we met name social media in. Afhankelijk van leeftijd, opleidingsniveau en type functie is dat meestal LinkedIn en / of Facebook. Soms in combinatie met andere kanalen. Net wat nodig is om je potentiële kandidaat te bereiken.

Bijvoorbeeld een advertentie in de krant, video’s op Instastories of een ludieke offline campagne. We kunnen zelfs een complete website bouwen puur gericht op alle vacatures binnen je organisatie. Afhankelijk van alle wensen en het budget maken we een campagne op maat.

nieuwe medewerkers tips

Stap 3: nu is het afwachten...

De vacature spreekt aan en genereert bereik via verschillende kanalen. Nu is het afwachten tot de juiste kandidaat zich meldt. Soms duurt dit dagen. Soms heeft het een stuk langer nodig. Ondertussen blijven we uiteraard contact houden over het verloop en sturen de campagne waar nodig bij.

Voor wie we dat allemaal doen?

Voor onze recruitment marketing werken we samen met veel partijen. Van mkb’ers tot recruiters en we helpen zelfs wereldwijde ondernemingen nieuwe medewerkers te vinden. Vraag bijvoorbeeld Alldoorco maar. Via social media campagnes vonden ze afgelopen tijd een nieuwe monteur en een nieuwe collega voor de receptie. En zo kunnen we je nog veel meer voorbeelden geven.

Help ook mij aan nieuwe medewerkers!

Dat doen we graag. Bel even naar 0342 76 90 68 en vraag naar Sjoerd Jansen. Of stuur een mailtje naar [email protected] Dan gaan we snel aan de slag met jouw recruitment marketing.

Ga ik direct doen