Onze aanpak
Commercieel succes begint met de juiste strategie. Om succes te boeken moet je weten wie je bent, waar je in uitblinkt, hoe je dat uitstraalt en hoe je dat vertelt. Pas daarna is het tijd voor marketinginzet. Eerst denken, dan doen. Daarom beginnen we elke samenwerking vanuit een stabiele basis. We starten waar het voor jou nodig is.
Instapmoment 1: identiteit en propositie
Durf op te vallen
De identiteit is het DNA van je bedrijf. Samen creëren we een heldere visie en richting. Daardoor heb je precies in kaart wat je kracht is en hoe je die benut. Een propositie is maatwerk, afgestemd op je markt en doelgroep. Een voetbalteam laat je ook niet vol op de aanval spelen als je alleen maar verdedigers hebt. Zo geldt hetzelfde voor je bedrijf: doe niet wat anderen doen, doe waarin je uitblinkt. Het verschil tussen onderscheiden en grijze massa. In meerdere interactieve sessies formuleren we samen een krachtige propositie.


Instapmoment 2: branding
Meer dan een vage term
Branding gaat hand in hand met identiteit. Zie branding als het sausje: bepalend voor de kleur en toon van je bedrijf. Het kader voor hoe je jezelf promoot. En de factor die zorgt dat iemand bij dat ene woord of die ene kleur direct aan jouw bedrijf denkt. Of warme gevoelens begint te koesteren. Branding gaat dan ook veel verder dan smaak. Op basis van de merkidentiteit werken we eerst meerdere moodboards uit, die we vervolgens vertalen in logo en huisstijl.
Instapmoment 3: marketingplan en uitvoering
We love it when a plan comes together
Zie een marketingplan als het aanvalsplan: hoe ga je de markt veroveren die al overvol is? Door te zijn waar je klant zich bevindt. Op de manier die voor hem of haar relevant is. Door in te spelen op de reis die je klant maakt, de customer journey. Om zo te bereiken wat jij wilt. Maar dat gaat stap voor stap (zeker wanneer je bedrijf of product onbekend is). Soms moet je eerst een vraag creëren voordat je kunt verkopen. Zijn je klanten gericht op zoek, dan is het een ander verhaal. Hoe trigger je hen juist bij jou te kopen? Aan de hand van jouw bedrijfsdoelstellingen en beschikbaar budget stellen we een marketingplan op gericht op optimale conversie.
Daarna: jouw externe marketingafdeling
Laat het maar gebeuren
Het liefste werken we als jouw externe marketingafdeling. Strategie, plan en uitvoering in één. Zeg ons wat en wie je wilt bereiken, of ga met ons op zoek. Dan bedenken wij vervolgens het juiste plan. En we voeren het voor je uit. Hoe langer we samenwerken, hoe beter we elkaar kennen en hoe beter we samenwerken. Jij doet met je team waar je goed in bent, dan doen wij dat ook.
