AluStijl

AluStijl

Stel, je start een nieuw bedrijf. Je weet wat je wilt gaan doen. Maar wie is je klant? Wat maakt je onderscheidend van wat er al op de markt is? Waar sta je voor? Wat wil je uitstralen? Belangrijke vragen. Commercieel succes begint namelijk altijd vanuit een stabiele basis. Zo ook bij AluStijl. Voordat we aan de slag gingen met de nieuwe website – of zelfs voordat we de naam bedachten – gingen we dan ook eerst terug tot de kern. Eerst denken, dan pas doen. Om het dan écht goed te doen. Het verschil tussen onderscheiden en grijze massa.

Klantnaam
AluStijl

Disciplines
Animatie, huisstijl, webdesign, webdevelopment, webtekst

Een stevig fundament

In meerdere uitgebreide sessies brachten we de propositie in kaart. Doelgroep: middensegment plus. Uitstraling: herkenbaar, stijlvol, maar zonder te luxe te worden. Op basis daarvan creëerden we het moodboard, bedachten we de naam en creëerden we het logo. AluStijl: hét bedrijf voor stijlvol, minimalistisch aluminium design.

Moodboards

Wij weten waar je aan denkt

Tip 2 voor een succesvolle en onderscheidende website: kruip in het hoofd van de bezoeker. Ook bij AluStijl achterhaalden we via een zoekwoordanalyse waar de doelgroep op zoekt. Om vervolgens vraag en aanbod naadloos op elkaar aan te laten sluiten. Welke route zal een bezoeker doorlopen om te vinden wat hij zoekt en welke acties wil AluStijl dat een bezoeker inzet? Ons doel: een bezoeker met maximaal vijf clicks contact op laten nemen of een offerte aan laten vragen.

sitemap

Doelgericht meets ‘mooi’

Uit de zoekwoordanalyse volgt ook een sitemap. Zie dit als routewijzer van je website; hiermee leiden we een bezoeker gemakkelijk naar zijn doel. En we werken wireframes uit, de blauwdruk van je pagina’s. Daarmee bepalen we grofweg wat er op welke pagina komt te staan. Maar we denken verder dan functioneel. Een website overtuigt vooral ook wanneer hij aanspreekt. Zeker wanneer het – zoals bij AluStijl – om stijlvolle producten gaat. Bij de indeling nemen we ook beeld en tekst mee. Om vervolgens alles in het sausje van de huisstijl en tone of voice te gieten. En om de (visuele) puntjes op de i te zetten, zoals met unieke elementen als handgetekende animaties en een op maat ontworpen cursor. Daarmee geef je een website nog meer een eigen beleving.

Website mobiel
Wireframe remarketing user flow Code Blauw
Bekijk case
Lees meer