Een aantrekkelijke werkgever worden voor millennials? Alle P&O-ers van de Aedes vereniging van woningcorporaties weten inmiddels precies hoe je dit bereikt. Laat dat maar aan onze Sjoerd over.
Recruitment marketing, workshop
juni 2019
2,5 uur, 20+ tips, 8 stappen
Sjoerd
Je biedt dankbaar werk aan en maakt als organisatie de wereld zelfs een stukje mooier. Klein probleem: jouw branche kampt met een nogal stoffig imago. Tsja, de gemiddelde leeftijd is dan ook 45 jaar. Zie dan maar eens jonge medewerkers aan te spreken. Kortom, de hoogste tijd voor een workshop van Code Blauw: hoe presenteer je jezelf als aantrekkelijke werkgever voor millennials?
Zeg je ‘jong’ talent, dan kan je natuurlijk niet om onze Sjoerd heen. Als recruitment marketeer weet hij ook nog eens alles over hoe je via marketing jouw ideale medewerkers binnensleept. Één en één is twee. Dus zo stond Sjoerd ineens voor een zaal bomvol enthousiaste P&O’ers van Aedes te vertellen over hoe ze een betere leeftijdsmix binnen hun organisatie bereiken.
Een workshop in Code Blauw-stijl. Dat was wel even wennen voor sommige deelnemers. Ze hadden zich ingesteld op 2,5 uur wegdommelen tijdens een saaie presentatie. Maar daar houden we niet van. Het werd ruim 2 uur lang prikkelen, kennis uitdelen en vooral iets leren. Bijvoorbeeld hoe lezers direct beginnen met watertanden als ze jouw vacature lezen. En welke aanpak via social media kandidaten verleidt door te klikken.
Snel, flitsend en lekker concreet. Met de beste voorbeelden uit de praktijk en geen open deuren. En als kers op de taart acht stappen waarmee je sneller én beter je vacature invult met de juiste kandidaat. Om direct mee aan de slag te gaan.
Annelies Leusink, bestuurslid Aedes P&O-netwerk
Ook een workshop volgen over hoe jouw vacature beter opvalt tussen die duizenden anderen? Andere vragen over recruitment marketing? Mail Sjoerd.